Powered By Blogger

08 February 2011

deBarAn MenaNti eSok

semalam mmg best sbb ader kelas serving, mmg kelas yg aku tunggu2 la ni. Aku jd waiter plak tu table for 4. Mula2 terkejut jgk sebab sod (supervisor of the day) aku bg 4 org covers. Aku terima dgn penuh hati terbuka (walaupon sedikit bengang) huhu, kesian sod aku yg bernama afiq@otak udang. Gelaran otak udang tu Sir Didi yg bg sebab dyer selalu merapu merepek dalam kelas. Maybe sbb terlebih makan otak udang kot. Haha, aku pon ader gelaran yg diberi oleh en Didi, nak tau aper… terus mengikuti perkembangan blog aku. Hehe

aku ade upload beberapa keping gambar sepanjang minggu ni. Kelas serving dan kelas Malaysian Cuisine. Ptg td aku ader kelas Malaysian cuisine bersama en Nik Adnan. Mmg best lecterer ni mengajor, sebab ape. Dye buat kitorg ni mcm chef btol2 da tau, masuk kelas mula2 pastu dtg bila nk masak jer, tp best sebb dyer amat sporting dan berkepribadian (btol ke aku eja ni) yg tinggi.

Sebab aper tajuk post aku yg ni debaran menanti esok, haa inilah aku nk cerita. Esok kitorg ader kelas commercial kitchen. Dats mean (ckp org putih tu) haha, kitorg akan memasak untuk kelas serving kelas satu lg. aku kelas D, kelas C yg akan serving. Lcterer yg ajar kitorg ni mmg amat digeruni, nama dyer haaa, en Razman Rahman. Mmg tegas orgnyer (dlm kelas la), luar kelas dyer ok jer. Semua budak kelas ngan dyer mesti takot nk tanyewr sbb takot kene marah. Tp kalao salah pon kene marah jgk so ape nak wat. Redha je lah…
Mmg berdebar menanti esok, tp aku berada di side Butchering( ikan, ayam dan daging) jer, so x la takot sgt. Huhu.. hope will success tomorrow. insyaAllah… see next time.


Kelas serving aku, yg baju lain dari yg lain tu adalah afiq@otak udang.. dyer adalah sod kitorng. sempoi


ini adalah table setting utk guest mlm tu. table tengah tu lah table aku kene serve.. cool


ini adalah tomyam campur buatan group aku. thumbs up kpd kakti,afiq dan pgiey sebab berganding bahu memsak tomyam ni... tq

No comments:

Post a Comment