Powered By Blogger

15 March 2012

Impianku_Nikon D70s


Kali ni aku nak cerita tentang dslr yg telah aku miliki seperti yg aku cerita entri lepas. Utk pengetahuan korang, d70s ni keluaran Nikon yg pertama memilik motor di dalam (build in motor). Ini dslr lama, tp performance boleh dikatakan terbaik jgk la. Tone kaler x mengecewakan. Tp noise agk mengecewakan. Haha.

Memiliki dslr telah mengubah hidup aku, lepas memiliki nya aku telah ikut cikgu aku dan beberapa org lg ke event2 yg best2.. dgn cikgu farid aku telah shoot beberapa majlis perkahwinan. Mmg best tgk pengantin diambil gmbar, haha, lepas tu penah jgk shoot event konvo di smk seri jengka dgn abg mie. Pergh lg best sbb dpt pegang Nikon d700 fullframe kot. Impian jgk tu. Abg mie mcm aku jgk bermula dgn d70s lepas kene curik terus angkat d700 yg berharga kurang lebih rm10k.

Byk kali jgk aku keluar sorg2 (outing) pergi carik tempat menarik. Tp susah sbb xder pengajar nak ajar aku. Tp oklah kan, belajar sendiri. Buat slow shutter pon best jgk. Lepas ni aku nk upgrade ke Nikon d90 dan insyaAllah dlm masa praktikal nnti aku akan memiliki dslr tu. Aku pnah jgk nk ambik job wedding, tp susah sbb aku xpandai nk edit gmbar. byk lg kene aku belaja dlm bidang photog ni.

Doakan aku utk memiliki d90 tu dan memiliki studio sendiri. insyaAllah. Bwh ni gmbar2 karya aku yg xberapa nak cantik tu. Nntikan entri aku lepas ni semester 5..


ini gambar pertama aku shoot wedding
nikon d70s + 28-70mm D


ini masa shoot konvo smk seri jengka
nikon d70s + 28-70mm D

ini masa shoot futsal Parlimen maran
Nikon D70s + Nikon 70-300mm D


ini pemandangan masjid Asy Syakirin maran dari Maran Hill Golf
Nikon d70s + 70-300mm D


ini shoot model bersama nikon club di Medan Ikan Bakar Dungun
Nikon D70s + 18-105mm G
ini kamera aku
nikon D70s + 18-105mm

ini my handmade danbo
Nikon D70s + 50mm f1.8D
hihi...

No comments:

Post a Comment